سلام دوست من , امروز مبخواهیم مبحث سفارش تولید محتوای صوتی یا همان سفارش پادکست صوتی را باهم بررسی کنیم . مبحثی که بیش از چیزی که تصور کنی روی بهبود روند پیشرفت کسب و کار ها تاثیر گذار است . تولید محتوا های صوتی مدتی است که در بین صاحبان وبسایت ها بسیار رواج یافته است و بسیاری از افراد با تولید محتوای صوتی تلاش میکنند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشند .
اما پیش از آن که وارد مبحث اصلی مان شویم ، بهتر است ابتدا بدانیم پادکست چیست و چه فرقی با محتواهای صوتی دارد ؟
در واقع محتوای صوتی با پادکست به قدری از نظر مفهوم و کاربرد مشابه هم هستند که اکثر افراد این دو را تقریبا مترادف هم در نظر میگیرند . اما بین پادکست ها و محتوا های صوتی یک تفاوت ناچیز وجود دارد .
پادکست چیست ؟
پادکست ها در واقع همان محتوا های صوتی هستند که با مشترک شدن در  نرم افزار های خاصی که برای استفاده از پادکست طراحی شده اند ( مانند گوگل پادکست ) ، میتوانید به پادکست ها گوش دهید . پادکست ها توسط گویندگان از روی متن خوانده میشوند و با موسیقی تزئین شده و شما میتوانید آن را بر روی وبلاگ سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنید . پادکست ها اصولا بصورت یک مجموعه فایل صوتی هستند و معمولا میتوانید آن ها را دانلود کنید .
دو تفاوت جزئی بین پادکست ها و محتواهای صوتی
با توجه به تعریفی که از پادکست و محتوا های صوتی ارائه کردیم بطور کلی این دو ، دو تفاوت جزئی باهم دارند که عبارت اند از :
۱- محتوا های صوتی برخلاف پادکست ها نیاز به اشتراک ندارند .
۲- پادکست ها را برخلاف محتوا های صوتی که با نرم افزار های ساده پخش صدا نیز قابل استفاده هستند ، فقط با نرم افزار های مخصوص استفاده از پادکست میتوان گوش داد .

چرا ساخت پادکست فروش را چند برابر میکند ؟
ساخت پادکست در چند مدت اخیر یکی از پرطرفدار ترین فرمت های تولید محتوا بوده و هست , بیایید با هم چند مورد از دلایل آن را بررسی کنیم :
۱- جلوگیری از خسته شدن کاربر :
قطعا برای هر کدام از ما پیش آمده است که برای جستجوی یک مطلب وارد یک وبسایت میشویم و ناگهان با حجم انبوهی از محتوای نوشتاری روبرو میشویم . در چنین حالتی با اولین نگاه به محتوای وبسایت ، یا به دلیل یکنواخت بودن و حجم زیاد مطالب انگیزه خود را برای خواندن آن از دست خواهیم داد و از سایت خارج میشویم ، یا یک مرور کلی میکنیم و از بسیاری از نوشته ها نخوانده رد میشویم .
یکی از مزایای پادکست ها این است که شما میتوانید حجم انبوهی از اطلاعات را به کاربر ارائه کنید بدون اینکه او از گوش دادن به شما کلافه و خسته شود . البته در صورتی میتوانید از بی حوصله شدن او جلوگیری کنید در ساخت پادکست به شیوه درست و اصولی عمل کرده باشید .
۲- بهبود سئوی سایت :
برای چند دقیقه از دیدگاه یک کاربر به مسئله نگاه کنید . تصور کنید که شما به دلیل مطالب مفید و آموزنده یک وبسایت ، دنبال کننده پر و پا قرص آن هستید اما به دلیل نوشتاری بودن محتوای آن ، نمیتوانید همیشه و در همه حال از آن استفاده کنید .
حالا اگر همین وبسایت مقالات مورد علاقه شما را بصورت یک فایل صوتی در محتوای خود قرار دهد ، میتوانید حتی وقتی در حال رانندگی یا استراحت هستید نیز همزمان با انجام کار های روزمره خود ، از محتوای آن بهره مند شوید . با توجه به این نکته که ساخت پادکست مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار میگیرد و گوگل نیز معیار نهایی رتبه بندی وبسایت ها را رضایت کاربران قرار داده است ، استفاده از پادکست میتواند یکی از عواملی باشد که وبسایت شما را به اوج خود میرساند .
علاوه بر این ، تولید پادکست نیز همانند تولید محتوای ویدیویی از امتیاز جداگانه ای برای سئو برخوردار است .

۳- ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب :
بساری از ما وقتی یک موسیقی را گوش میدهم پس از مدتی که دوباره آن را میشویم ، برای ما آشناست .
وقتی که مخاطبان در یک فایل صوتی نام برند شما را  میشنوند به دلیل احساس صمیمیت بیشتری که میتوانید در محتوای صوتی به کاربر القا کنید ، این نام در ذهن آن ها خواهد ماند و این موضوع به نوبه خود ، نوعی برند سازی برای شماست .
۴- ارزان قیمت بودن ساخت پادکست :
سفارش تولید محتوای صوتی ، یکی از ارزان قیمت ترین روش های تبلیغات است . همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده به یکی از پرطرفدار ترین روش های تبلیغاتی تبدیل شود , اصولا قیمت ساخت پادکست به ازای هر کلمه محاسبه میشود .
۵- کم حجم بودن پادکست ها :
پس از تولید محتوای متنی و تولید محتوای گرافیکی ، پادکست ها کم حجم ترین فرمت تولید محتوا محسوب میشوند و به این دلیل سرعت و حجم وبسایت را به خطر نمی اندازند . شما میتونید حجم زیادی از اطلاعات را در قالب پادکست در وبسایت خود قرار دهید بدون اینکه نگران کاهش سرعت آن خود باشید .
۶- مناسب بودن پادکست ها برای افراد نابینا :
افراد نابینا عملا از استفاده از سه نوع تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای متنی و تولید محتوا ویدیویی محروم هستند . بنابراین شما با تولید پادکست میتوانید آن ها را هم در لیست مخاطبین خود قرار دهید .
حتی اگر نتوانند از سایر محتوا های شما هم استفاده کنند ، به افزایش ترافیک وبسایت و زمانی که کابران در آن میمانند کمک شایانی میکند .
راه های سفارش محتوای صوتی
تقریبا میتوان گفت که ۹۰ % از شرکت ها تولید محتوای صوتی را در دستور کار خود قرار میدهند . اما برای این کار دو راه وجود دارد :
۱- میتوانند برای سفارش تولید محتوای صوتی خود افرادی را استخدام کنند .
۲- میتوانند سفارش تولید محتوای صوتی خود را برون سپاری کنند .
اصولا اغلب شرکت ها و صاحبان کسب و کار ها گزینه دوم را انتخاب میکنند . چون از لحاظ هزینه برای آن ها بصرفه تر است و چون با یک تیم بزرگ همکاری میکنند سفارشات آن ها زودتر به انجام میرسد .

mabnamohtava پادکست ,ها ,صوتی ,محتوای ,، ,تولید ,تولید محتوای ,پادکست ها ,محتوای صوتی ,محتوا های ,های صوتی ,سفارش تولید محتوای ,تولید محتوای گرافیکیمنبع

سفارش تولید محتوای آنلاین

تولید محتوا در فضای مجازی + ۵ ترفند شگفت انگیز در سال 2020

بازاریابی محتوا راز اساسی بیزینس شما

تولید محتوای الکترونیکی

۴ رازی که در تولید محتوا به انگلیسی اگر ندانی حتما آسیب خواهی دید !

چگونه با تولید محتوا برند سازی کنیم ؟

چرا بسیاری از بیزینس های موفق دنیا از سفارش تولید محتوای صوتی برای برند سازی استفاده میکنند ؟

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خوره ی کتاب آپشن خودرو | دنیای آپشن وب سایت سینماتو | مرجع دانلود فیلم و سریال سیما دانلود | دانلود فیلم و سریال ایرانی جدید وبلاگ رسمی کامیار سعادتمند تخفیف کاریابی بین المللی کارپیرا-نمایندگی آ.غربی-با مجوز رسمی از وزارت کار رزرو ارزان ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی بهار لاله های روستای برگه